5/26/2016

Stylish moms of Bratislava: Milada

Milada (36), mom of Hugo (9), Leon (7) and Mila (3 months)

To me, my friend Milada here, is from the "I don't know how she does it" category. Managing two lively boys, an active social life and a successful career. You may have seen her on the blog, in a series of videos about the project "Dress for a muse", and it is thanks to her idea that every year a young fashion designer gets supported by creating a dress for Adela, the host of the Tatra banka Foundation Art Awards (you can see the videos here.) Anyway, now she is fresh new mom, again, and I am happy I got to photograph her with her 3-months old daughter Mila. (You can see the rest of the family on her Instagram)

Pre mňa je kamarátka Milada žena z kategórie "nechápem ako to robí". Zvláda dvoch energických chlapcov, aktívny spoločenský a kultúrny život, aj úspešnú kariéru. Na blogu si ju môžete pamätať napríklad zo série videí k projektu "Šaty pre múzu". Je to práve vďaka jej aktivite, že každý rok získa mladý módny návrhár podporu, vrámci ktorej vytvára šaty pre Adelu, modetátorku večera Ceny Nadácie Tatra banky za umenie (videá si môžete pozrieť tu). Každopádne, Milada je znovu čerstvou mamou, a ja som rada, že som sa s ňou a jej 3-mesačnou dcérou Milou mohla porozprávať a odfotiť ich. (Zbytok krásnej rodiny nájdete na jej Instagrame)


How did motherhood change your wardrobe?
I don't think it has dramatically changed, right now I just wear simpler clothes and more comfortable shoes. It is more about combinations, so that the outfit I put on in the morning, passes with me through my day and its activities. A morning walk in the city woods Železná studnička, a possible short stop at work, the afternoon pick-up of the boys at school or at ice hockey and dance practice.
The truth is that my wonderful big full skirts I used to wear almost daily, are right now put aside and I wear more trousers and sneakers, simple shirts, caftans and cardigans. I can wear the same thing every day: blue/black jeans and white shirts, and I like to spice it up with my Converse sneakers that I own in more colours and patterns. I just get dressed more like on a holiday.

Ako ovplyvnilo materstvo tvoj šatník?
Necítim, že by sa nejak dramaticky zmenil, v tomto období sa iba obliekam jednoduchšie a obúvam pohodlnejšie. Skôr je to o kombinovaní, aby moje oblečenie, ktoré si ráno vyberiem, ustálo v jeden deň všetky moje nehomogénne aktivity. Rannú špacírku na Železnej, prípadnú krátku zastávku v práci a poobedné vyzdvihnutie chlapcov v škole alebo na štadióne po hokejovom a tanečnom tréningu.
Pravda je, že svoje krásne veľké sukne, ktoré som nosila aj v bežné dni, som nateraz odložila a nosím viac nohavíc a tenisiek, jednoduché košele, kaftany a svetre. Môžem nosiť každý deň to isté: modré/čierne rifle a biele košele, ale rada k nim obmieňam Conversy, ktoré mám vo viacerých vzoroch a farbách. Obliekam sa každý deň tak viac prázdninovo.


What's your advice/secret tip to other moms?
As a woman and mother, I have numerous times appreciated the doTERRA essential oils that are among the purest oils in the world. They have strong cleansing and antimicrobial effects. I give them to my kids and we use them, some of them are for drinking (lemon oil in a jug of water is our morning routine), others are for massaging and rubbing: for me the coconut oil with incense oil on my face instead of a daily moisturizer. When the kids are sick, I give them the oregano oil or they inhale On Guard - a mixture of wild orange, cloves, eucalyptus, cinnamon and rosemary. I give Mila a massage every night and the best way to get her to sleep is to rub in a few drops of lavender and incense oil into her soles.
Regarding clothes, I prefer a simple style of getting dressed, not only for moms, but also for kids. The simple beauty of good materials like cotton, wool, linen, madeira. Apart from the wonderful Slovak brands KaiKai, Moe and Mile, I have recently discovered British and Australian brands: Yoli and Otis, Little Winnie, Wolf and Rita and beautiful shoes from Young Soles London, where I am planning to buy Mila and myself the same shoes once.

Nejaká nevyhnutnosť/tajný tip pre iné mamy?
Mne ako žene a matke neskutočne veľakrát pomohli esenciálne oleje terapeutickej značky doTERRA, ktoré sa radia medzi najčistejšie oleje na svete. Majú silné čistiace a antimikrobiálne účinky. Dávam ich deťom, aj nám, niektoré sú na pitie (citrónový olej v litri vody je u nás ranná rutina), iné na potieranie a masírovanie: pre mňa frakcionovaný kokosový olej s kadidlovým olejom na tvár namiesto krému, deťom, keď sú choré, dávam olej z oregána alebo inhalujú On Guard - zmes divokého pomaranča, klinčeka, eukalyptu, škorice a rozmarínu. Milu každý večer masírujem a nič nám nezaberá na spánok lepšie ako potrieť chodidlá pár kvapkami levandulového a kadidlového oleja.
Čo sa týka oblečenia, veľmi sa mi páči jednoduchý štýl obliekania nielen pre mamy, ale aj pre deti. Taký ten krásne obyčajný, z kvalitných materiálov: bavlny, vlny, lanu, madeiry. Okrem výborných slovenských KaiKai, Moe a Mile si v poslednej dobe fičím aj na britských a austrálskych značkách: Yoli and Otis, Little Winnie, Wolf and Rita a krásnych topánkach od Young Soles London, kde plánujem raz kúpiť sebe a Mile rovnaké topánky.


What's your inspiration?
I have always been most inspired by women in our family. They are strong, independent, incredibly full of love and gentle, they are funny, and I watch them and learn how to live, cook and celebrate the simple moments in life. I get also inspired and learn a lot from my close girlfriends & mothers, that haven't lost their judgement, sense of humor and with whom we know each other years before becoming mothers, so we know when to give a hug, kind words or a slap when needed.
And since the moment I have three kids, I get inspired a lot my moms who have more kids than me. Like Courtney Adamo, who has sold her house in London and together with her 4 kids and husband they spend a year traveling around the world, and Mimi Thorisson, who has moved from the US to the French Medoc, where she now cooks, lives with her husband from Iceland and their five kids. Baby number 6 is on the way!!!

Kde nachádzaš inšpiráciu?
Vždy ma najviac inšpirovali ženy v našej rodine. Sú silné, samostantné, neskutočne láskavé a nežné, sú vtipné, a ja od nich odkukávam ako žiť, skvele variť a oslavovať aj obyčajné okamihy v živote. Potom ma inšpirujú a učia moje blízke kamarátky-mamy, ktoré nestratili súdnosť, zmysel pre humor a s ktorými som sa poznala roky pred tým ako sa z nás stali mamy, čiže sa vieme vždy v pravý čas objať, povzbudiť aj preplieskať, ak je treba.
A odkedy mám tretie dieťa, ma veľmi inšpirujú aj mamy, ktoré majú viac detí ako ja. Konkrétne Courtney Adamo, ktorá predala svoj dom v Londýne a so svojimi 4 deťmi a mužom cestujú rok okolo sveta, a Mimi Thorisson, ktorá sa prisťahovala do francúzskeho Medocu z USA a varí tam a žije tam so svojím islandským manželom a piatimi deťmi. Baby number 6 is on the way!!!


Milada is wearing: Zara coat, leggins and bag, COS dress, H&M jeans jacket, Converse sneakers, Komono watch and Petra Tóth bracelet.

2 comments:

  1. Prekrásna žena!Obe!
    M.

    ReplyDelete
  2. I went over this internet site and I think you have a lot of great info , saved to favorites.
    메이저사이트
    경마

    ReplyDelete